بهبود حمل ‌و نقل دریایی کشور در صورت تأمین سوخت کم‌سولفور

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران اعلام کرد:

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت:سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی ایران با جدیت پیگیر تامین سوخت کم‌سولفور از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی هستند.

 


دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران گفت:سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی ایران با جدیت پیگیر تامین سوخت کم‌سولفور از طریق دولت و مجلس شورای اسلامی هستند.
یحیی ضیایی مهرجردی در گفت‌وگو با مهر، در مورد اهمیت و ضرورت تأمین سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی و خارجی متردد در بنادر کشور، اظهار داشت: سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) کنوانسیونی را مصوب کرد که بر اساس آن از سال ۲۰۲۰ میلادی استفاده از سوخت کم‌سولفور برای شناورهای اقیانوس‌پیما که به بنادر بزرگ دنیا تردد می‌کنند، الزام‌آور شد.
وی ادامه داد: این کنوانسیون از سال ۲۰۲۱ میلادی اجرایی و قرار شد بنادر دنیا شناورهایی را که از سوخت کم‌سولفور استفاده نمی‌کنند پذیرش نکرده و در عین حال از شرایط لازم برای تأمین سوخت کم‌سولفور برای شناورهایی که به این بنادر تردد می‌کنند، برخوردار باشند.
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره
به اینکه پیگیری‌های بسیاری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و اتحادیه مالکان کشتی ایران در راستای تأمین سوخت کم‌سولفور برای شناورهای ایرانی و حتی شناورهای خارجی متردد در بنادر ایران مدنظر قرار گرفته است، عنوان کرد: پیگیری‌های مختلف از طریق دولت، کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، معاون اول رئیس جمهور و وزات نفت صورت گرفته است.
وی ادامه داد: شناورهای ایرانی سالانه نیازمند ۱ تا ۱.۵ میلیون تن سوخت کم‌سولفور هستند و علاوه بر این باید نیاز شناورهای خارجی نیز به این عدد اضافه کرد.