هزینه ۴۵ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت راه های مازندران

از ابتدای سال تا کنون صورت پذیرفت؛

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد:با توجه به ویژگی شاخص ترانزیت و توریستی بودن و اهمیت حفظ و نگهداری از راه های موجود از ابتدای سال تاکنون ۴۵ میلیارد تومان صرف روکش آسفالت راه های مازندران گردید.



ساری-رقیه سامع
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خبر داد:با توجه به ویژگی شاخص ترانزیت و توریستی بودن و اهمیت حفظ و نگهداری از  راه های موجود از ابتدای سال تاکنون 45 میلیارد تومان صرف روکش آسفالت راه های مازندران گردید.
مهندس حسن جهانیان در خصوص نگهداری رویه راه ها اظهار داشت:مرمت و نگهداری رویه راه ها از وظایف اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.
وی گفت:استان مازندران از جمله استان‏هایی است كه از نظر شرايط جغرافيايي و گردشگری منطقه و تعدد روستاها، بسيار پر رفت و آمد بوده به همین دلیل ايمن سازي و بهسازي راه‎هاي ارتباطي استان از جمله فعاليت‏هاي مهم اين اداره کل به شمار می‏رود از این‏رو عملیات لکه گیری و روکش آسفالت راه‏های استان با اجرای همزمان 11 اکیپ در محورهای شریانی به طور جدي در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد:یکی از مواردی که به عنوان موضوع اساسی و کلیدی در طرح واکنش سریع در فعالیت‏های راهداری را ، اصلاح و مرمت چاله های ایجاد شده در سطح راه است که تامین منابع مالی کافی در کاهش و یا افزایش سرعت بهبود وضعیت رویه راه بسیار موثر است.با استفاده از اطلاعات جمع‏آوری شده در سامانه PMS که سامانه سیستم مدیریت روسازی راه نام دارد ، رفع آسیب‏های رویه راه براساس اولویت‏هایی که تعیین ، برنامه ریزی و انجام می‏شود.
مهندس جهانیان درباره نحوه عملکرد سامانه مدیریت روسازی راه‏ها (PMS) تصریح کرد:این سامانه با استفاده از تکنولوژی روز دنیا و سنسورهای برداشت ، ناهمواری سطح راه، وضعیت رویه راه را ارزیابی کرده و بر اساس اطلاعات پایه برنامه های لازم جهت انجام فعالیت نگهداری و مرمت رویه را پیشنهاد می‏دهد و با توجه به اولویت‎ها و اعتبارات موجود ، برنامه نگهداری و مرمت رویه‎های سطح راه‏های کشور تعریف می‏شود.
وی خاطر نشان ساخت:اجرای رویه آسفالتی ، رویه حفاظتی ، درزگیری و غیره از جمله راهکارهای ارائه شده در این سیستم بر اساس وضعیت رویه آسفالتی راه است ، البته این سیستم برای مقطع با رویه نامناسب ، طرح ارائه می‏کند و ممکن است ، در دو قطعه مجاور هم طرح‏های متفاوتی ارائه کند که آن هم بر اساس تفاوت وضعیت رویه در دو قطعه است.
مهندس جهانیان اظهار داشت:این اداره کل علاوه بر روکش آسفالت راه‏های حوزه استحفاظی به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی محورهای تحت پوشش خود اقدامات گسترده ای از ابتدای سال جاری مانند جلو گیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ، جمع‏آوری تابلوهای غیر مجاز ،پاکسازی حریم راه از زباله و نخاله ساختمانی،
علف تراشی ، اقدامات ایمن‎سازی از قیبل نصب علایم ، نصب چراغ چشمک زن و رفع خاموشی و ترمیم روشنایی را در دستور کار دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت:هدف نگهداري راه ، تقليل ميزان خرابي راه و افزايش عمر آن ، كاهش هزينه هاي استهلاك وسايل نقليه با تأمين سطوح عبور مناسب و مطلوب و همچنين ايجاد شرايط مناسب جهت رسيدن به موقع به مقصد با تأمين ايمني است.